Stážistka Eliška a její den se zákazníkem

Eliška strávila jeden v O2 Prodejně a zjišťovala, jak vypadá běžný den konzultantů s našimi zákazníky.
Události
Studenti
Alex Juránková
01. 04. 2019

V rámci akce Jeden den se zákazníkem jsem strávila jeden den v O2 Prodejně v Praze na Národní. Vybrala jsem si ji hlavně proto, že jsem chtěla na frekventované místo, kde se vystřídá hodně různých případů, a kam zajdou třeba i cizinci. Prodejna je velká, pracuje v ní celkem sedm konzultantů. Z toho jeden je O2 Guru a jeden O2 Premium Specialista, který se stará o podnikatele.

Na místě jsem byla ráno ještě před otevřením, takže jsem měla možnost se všemi se seznámit a ptát se na všechno, co mě zajímalo. Kolem 11. hodiny dopoledne začalo být rušno, takže jsem se přidala k jednomu z kolegů a pozorovala ho při práci.  

Stejně jako do obchodů a provozoven dalších firem, i do O2 Prodejen přicházejí lidé nejen řešit problémy s produkty a službami, ale často si přijdou spíš jen popovídat. To může občas mírně kolidovat s primárním cílem prodejců – prodávat naše produkty. Kromě soustředění na prodejní taktiku totiž na cestě ke svému cíli musí vyslechnout i zákazníkovy životní trable a rodinné problémy. Najít správnou rovnováhu během podobného rozhovoru není vždycky snadné. 

Každý konzultant musí taky plnit denní předem stanovené cíle. Za prodané produkty postupně sbírá bonusy. Každý získaný bonus znamená přiblížení se k cíli. Vzhledem k tomu, že zprvu jde o tzv. pasivní kontakt, to znamená, že rozhovor iniciuje zákazník, není dosažení cíle vůbec snadnou záležitostí, hodně totiž záleží na tom, kdo se zrovna v prodejně zastaví. Dosahování co nejlepších výsledků pomáhá konzultantům i pravidelná dopolední „pětiminutovka“, během níž s vedoucím projdou své výsledky za předchozí den.  

Vzhledem k poloze prodejny bývají všichni často hodně vytížení i ve chvíli, kdy je „na palubě“ posádka v plném počtu. Občas není vůbec jednoduché si jen tak dojít na oběd nebo na svačinu. Co ještě? Všimla jsem si, že zákazníci bohužel nečtou vždycky pozorně a občas nedávají pozor, když něco podepisují, přestože jim konzultant všechno ochotně vyloží. Reklamace a stížnosti, které tímhle způsobem vzniknou, je potřeba v prodejně taky řešit. Obdivuji, jak dobře se s tím osazenstvo prodejny dokáže poprat a jako bonus si k tomu si dokáže udržet i dobrou náladu.  

Můj den v O2 Prodejně byla skvělá zkušenost a jsem moc ráda, že jsem se mohla zúčastnit. Díky super přátelskému kolektivu jsem se tam cítila „jako doma“ :). Doporučuji všem.

Sdílejte článek

Alex Juránková, specialista komunikace

Když se mě lidi ptají, co v O2 dělám, čistě teoreticky bych si mohla vystačit s jediným slovem: Píšu. Maily, SMS a jiné texty pro zákazníky. A taky články. Nebo rozhovory se zajímavými kolegy. Protože jedno slovo vážně nestačí.

Chcete vědět, co je u nás nového?