Zapojujeme i naše zaměstnance a zákazníky
Je pro nás
důležité, v jakém stavu po nás další generace převezmou životní prostředí. Jde
o dlouhodobý proces složený ze zásadních kroků:
nejsou to jen
moderní
úspornější technologická řešení, ale i důležité „drobnosti“ – například třídění
odpadu či uvědomělé nakládání s obaly. Něco víc si na toto téma můžete přečíst v
v našich
nefinančních zprávách.
- V roce 2018 se nám podařilo vytřídit přes
117 tun odpadu,
v roce 2020 to bylo již 154,8 tun - to je
víc než třetina z veškerého námi
vyprodukovaného smetí.
- Od roku 2018 v celé firmě recyklujeme nápojové kapsle.
- Podporujeme ekologickou likvidaci elektrozařízení. V O2 Prodejnách jsme od
zákazníků i zaměstnanců vybrali
od roku 2017 do roku 2020
již přes 238 tun nepotřebných elektrozařízení
a baterií.
Vysloužilé telefony nebo dokovací stanice navíc v tomto případě pomáhají hned
dvakrát. Kromě toho, že nepoškodí přírodu, jejich ekolikvidací ještě symbolicky
podporujeme Linku bezpečí.
Na kontě linky přibylo díky této aktivitě několik set tisíc
Kč nad rámec
běžné finanční podpory od naší firmy.
Myslíme i na osvětu
- Zaměstnanci ocenili dvoutýdenní interní kampaň Odpad a jeho dopad. Její
součástí byla sbírka použitých věcí, které dostanou šanci na druhý život. Kromě toho jsme na toto téma pro zaměstnance připravili několik workshopů v rámci tzv. Zero Waste o stylu života či světelném
znečištění.
- Zaujala
i kampaň Dejte odpadkům druhou šanci: Ukázky recyklačních
koloběhů rozprostřených v centrále firmy a workshopy o kompostování byly
součástí.
- Tématem,
které zaujalo, bylo například NEplýtvání potravinami. Zaměstnanci v
Praze, Ústí nad Labem, Pardubicích a Ostravě se v rámci workshopů a
intranetových edukativních článků seznámili s tím, jak správně nakupovat a
skladovat potraviny, jaký je rozdíl mezi datem spotřeby a minimální
trvanlivostí a že mnoho zbytků potravin je možné ještě využít do dalších
pokrmů.
- Naši zákazníci se mohou zapojit i jinak. V O2 Prodejnách a v e-shopu najdou
v portfoliu výrobků a příslušenství odpovědný a udržitelný obal na mobil. Z
recyklované textilie ho ušili zaměstnanci chráněné dílny ve spolupráci s
projektem Forewear.
- Pravidelné
sbírky vysloužilého elektrozařízení, nepotřebného oblečení, bot a doplňků se
staly již tradicí a zaměstnanci se ve všech regionech aktivně zapojují.
K ekologickému firemnímu přístupu patří i interní intranetový
e-bazárek.
- Pustili
jsme se do motivace bojovat proti jednorázovým plastovým kelímkům, které
se na první pohled tváří jako „papírové“, ale nejdou zrecyklovat. V naší O2
kavárně i v restauracích v regionech si můžou zaměstnanci dát kávu do
vlastního hrnečku.
- Za
samozřejmost považujeme i rozumnou digitalizaci všech dokumentů. Netiskneme
zbytečně každý formulář, tabulku či letáček. Podporujeme datové schránky a
klasické smlouvy nebo faktury mají naši zákazníci k dispozici v digitální
formě v portálu Moje O2.
Osvětové informace a dokumenty na tato témata jsou
pro zaměstnance stále k vidění na našem firemním intranetu.