Studenti

Alena: Internship má výhodu v tom, že jde o rozvojový program

Alex Juránková
aktualizováno 19. 05. 2020
Sdílet článek

Tento článek píšu ve zvláštním období. Všichni tomu říkají advent. Já tomu říkám závěr semestru. Hodně zvláštní, téměř kouzelné období, kdy finišujete a opravujete všechny projekty, píšete zápočty a do třetice všeho dobrého (i zlého?!) předtermíny. A letos svatou trojici rozšířilo ještě něco. Stáž v O2. Osobně jsem na tom tak, že i když toho mám víc, cítím se líp. Možná za to může nedostatek spánku a hladina stresových hormonů na maximu? Do práce se každopádně vždycky těším. Povedlo se mi dosáhnout pro mě ideálního stavu, kdy se cítím v každodenních aktivitách jistě, ale i přesto se pokaždé naučím něco nového.

Jak jsem se do O2 dostala? Úplně normálně. Žádné stresy. Na inzerát nabízející stáž v O2 jsem narazila den po bakalářských státnicích, kdy jsem právě začínala přemýšlela nad tím, co se mnou bude dál. Všechno vypadalo v pohodě, tak jsem poslala životopis. Pohovor, welcome day, první dny a týdny, první školení… všechno na sebe příjemně a logicky navazovalo. Upřímně, jsem celou dobu čekala, kdy přijde nějaký průser, kdy se něco pokazí. Okamžiky, kdy si budu muset říct: "Jo, tak i když říkají, že je to tady skoro ideální, tak není."… No, a ono to do dnešního dne nepřišlo.

Pokud bych se měla rozhodovat znova, jestli O2, konkrétně jejich Internship program, rozhodně odpovídám ano, a ještě jednou ano. Internship v O2 má proti klasickým brigádám výhodu v tom, že jde o rozvojový program. Což znamená, že nejen přičichnete k práci, která vás baví nebo souvisí se školou, ale hlavně dostanete příležitost zúčastnit se skvělých školení z různých oblastí. Nebo nakouknout pod pokličku zajímavým projektům, ke kterým jen tak někdo z řad běžných zaměstnanců nemá přístup. Prostě se mi líbí, že stážisti nejsou pro tuhle firmu podržtašky, a že je aktivně a smysluplně zapojuje do každodenního chodu.

A co ještě? Samozřejmě, že všechno záleží i na lidech. V téhle firmě platí, že když se vám něco nezdá, nelíbí, něco nevíte, nebo máte pocit, že nestíháte, řekněte to. Moje zkušenost je ta, že všichni v O2 jsou otevření dialogu, novým nápadům nebo myšlenkám. Rozhodně tu neplatí zažitá klišé o velké korporaci. Žádní novodobí otrokáři se nekonají. Cílem je udržovat kontakt s novou generací, vybrat si z ní to nejlepší a vychovat si díky tomu nové zaměstnance s doslova „modrou“ krví.


Najděte si pozici podle svých představ
a pojďte do toho s námi!

Alex Juránková | specialista komunikace

Když se mě lidi ptají, co v O2 dělám, čistě teoreticky bych si mohla vystačit s jediným slovem: Píšu. Maily, SMS a jiné texty pro zákazníky. A taky články. Nebo rozhovory se zajímavými kolegy. Protože jedno slovo vážně nestačí.