O2 Žije Příběhy

David Gottfried: Nikam jsem se nehrnul. Jen zodpovědně dělal svou práci a měl štěstí na lidi.

Blanka Vokounová
aktualizováno 12. 07. 2022
Sdílet článek

Mladý a nadějný hokejista, který zářil na ledě vedle současných NHL hvězd, se před 11 lety rozhodl pověsit hokejovou kariéru na hřebík, vrátit se do rodného Ústí a začít pracovat jako operátor v call centru O2. Nyní je jeho manažerem a vede téměř sto lidí. Jaká byla cesta od ledu k telefonování a vedení lidí? A co nesmí mladému člověku chybět, když chce jednou řídit druhé? Zeptali jsme se Davida Gottfrieda, manažera ústeckého call centra.

Jaké byly tvé hokejové začátky?

Ve čtyřech letech jsem stál prvně na ledě. Celou pubertu jsem se lednímu hokeji věnoval a juniorská léta strávil v týmu kladenských Rytířů v jedné lajně po boku hráčů NHL Michala Frolíka nebo Davida Krejčího. S nimi jsem také získal juniorský titul mistra republiky. Hokej mě naučil spolupráci, pravidelnosti a hlavně odpovědnosti. Získal jsem chuť vyhrávat a být na prvním místě.

Pokračoval jsi tedy dál v hokejové kariéře? Jak to šlo dohromady se školou?

Trénovat se musí naplno. V hokeji to pro mě znamenalo 4x – 5x týdně trénink a minimálně 2 zápasy v týdnu. Problém byl, že jsem začal kašlat na školu. Táta mě proto z Kladna stáhl zpátky do Ústí. Vzdělání pro něj bylo důležitější než hokej. Dneska vidím, že měl pravdu. Po střední škole jsem ještě nějakou dobu hrál za druholigové týmy v Teplicích a Děčíně. Když jsem se ale chtěl po ukončení hokejové kariéry postavit na vlastní nohy, neměl jsem peníze, a tak jsem začal hledat práci.

David Gottfried_2

Podle čeho hledá práci dvaadvacetiletý mladík?

Měl jsem růžové brýle. Myslel jsem si, že když rozešlu životopis, všichni se mi ozvou a nebudu muset nic dělat. Dneska je to stejné. Mladí lidé si myslí, že nic není problém a často tvrdě narazí. Říkáme jim „TikTokáři“. Vidí totiž videa na TikToku nebo YouTube a myslí si, že budou jen cestovat a užívat si. Neví, že je třeba si na koníčky vydělat. Jsou kolikrát překvapení, že musí mít třeba neschopenku od doktora, když onemocní.  

Co je tedy klíč k úspěchu, když začínám pracovat?

Podle mě je potřeba být pečlivý, spolehlivý a chtít se učit, to je celé. Prostě plnit zodpovědně své úkoly. To platilo v O2 před 11 lety a platí to i dnes.

Jaká je práce na call centru?

Každý den je jiný. Člověk se neustále učí. Nové produkty, noví zákazníci, jak jednat s lidmi. Práce je to těžká. Denně pracuješ s lidmi, po telefonu. Zákazník je vždy na prvním místě a musí odcházet spokojený s vyřešeným požadavkem. Ale je za to pěkná odměna. Podle mého názoru taková, aby si zaměstnanec vydělal a užil si volný čas.

Co je pro tebe osobně v práci důležité?

Zásadní je pro mě dobrý kolektiv a podpora nadřízených. Mohl jsem a stále se můžu vzdělávat a posouvat dál. Důležitá je pro mě taky stabilita velké firmy a množství benefitů, které mi O2 nabízí. Nikdy se mi třeba nestalo, že by výplata nepřišla včas.

Jaký O2 benefit využíváš nejvíc?

Mám rodinu, takže 18 000 benefit bodů padne vždycky na dovolenou. A pak jsem rád za příspěvek 18 000 Kč na nový telefon.

Na nějaký čas jsi call centrum opustil a vystřídal jiné pozice. Prozradíš proč?

To je pravda. Začínal jsem před 11 lety jako operátor na odchozí lince. Pak jsem chtěl vyzkoušet něco nového a stal se obchodním zástupcem. To mě bavilo. Po čase jsem se chtěl posunout dál, takže práce na retencích pro podnikatele, jako výkonnostní specialista i trenér interních lidí a týmů. Vést a radit druhým mi nebylo cizí, těšilo mě pomáhat druhým. Teď jsem manažerem celého call centra. Vrátil jsem se tam, kde jsem jako operátor začínal. Je nás tu téměř stovka. A mně tahle velká banda vyhovuje. 

Co myslíš, že ti otevřelo brány k takovému postupu?

Měl jsem poměrně velkou svobodu a bylo jen na mě, jaký výsledek spolu s kolegy z týmu doručíme. Podle mě funguje hledat neustále, jak dělat věci líp. Být pečlivý a spolehlivý. Ale nemysli si, být manažer není o tom, že mám teď už nohy nahoře. Ráno tu rozsvěcím v 6:30 hod., neřídím se pracovní dobou a často ještě večer dodělávám, co se během dne nestihlo. Lidi o mě říkají, že jsem workoholik.

Co bylo pro tebe doposud v O2 nejtěžší?

Covidová doba. Jednoznačně. Na začátku pandemie přišel do práce jeden nakažený kolega a během dvou dnů jsme museli celé call centrum odstěhovat na home office. Naučil jsem se řídit lidi jinak, na dálku, využívat na všechny meetingy MS Teams. A přitom doručovat stejné, vlastně lepší výsledky.

Call centrum v Ústí prošlo velkou změnou. Dnes mu říkáme O2 Kontaktní centrum budoucnosti. V čem konkrétně nastaly změny?

Lidem tu nabízíme nadstandardní pracovní prostředí, které je motivuje, aby byli kreativní, pracovali na sobě a práce je bavila. Zároveň nám jde o to, aby se tu cítili jako doma a prostor brali za svůj. Kromě moderního prostředí a stylových kanceláří je tu i kavárna. Potkávají se tady manažeři i řadoví zaměstnanci a případný problém dokážou vyřešit napřímo během minuty, navíc u dobrého kafe. A málem bych zapomněl, každý operátor tu má své pracovní místo. Lidé si netočí místa, jak to bývá v jiných call centrech zvykem. Mnohem víc tak kolegové drží při sobě, fungují jako tým a snížila se nám tím fluktuace.

A na závěr, chodíš hrát nebo aspoň fandit na hokej?

Ne, ale dívám se na něj rád v televizi. Hraju hokejbal. A to mě baví moc.

David Gottfried 3


Najděte si pozici podle svých představ
a pojďte do toho s námi!

Blanka Vokounová | Specialista komunikace

Jsem komunikátor. Hledám zajímavé produkty, technologie a hlavně lidi. Ptám se na detaily, čerpám zkušenosti, dozvídám se víc ze zákulisí. O2 je bezedná studnice takových příběhů. A mě baví je předávat dál.