Rozhovory
O2 Žije Příběhy

Práce, která dává smysl: Manažerka O2 Prodejny Katka Jersenská o loajalitě a týmovém duchu

Kateřina Mikšovská
aktualizováno 10. 09. 2024
Sdílet článek

Do O2 nastoupila Katka před 11 lety, když končila vysokou školu a hledala práci. A zůstala doteď. O tom, v čem ji práce naplňuje, jak je důležité si lidsky sednout s kolegy v týmu a proč by svého zaměstnavatele neměnila, jsme si povídali s manažerkou O2 Prodejny v Jablonci nad Nisou Kateřinou Jersenskou.

Katko, jak vzpomínáš na své začátky v O2?

Svou první práci, když nepočítám různé brigády, jsem začala hledat ještě při studiu na vysoké škole. Čekaly mě státnice a po nich jsem si už nechtěla dělat žádné prázdniny. Měla jsem v plánu rovnou naskočit. Koukala jsem se po různých inzerátech, byla ve dvou výběrových řízeních, ale nějak to nebylo ono. Pak jsem si říkala, že zkusím i O2. Byl to můj třetí pohovor, takže do třetice všeho dobrého i zlého. A vyšlo to! Nastoupila jsem a zůstala tady 11 let. A doufám, že tu třeba ještě dalších 20 let budu.

Začínala jsi jako konzultant v Liberci a postupně se vypracovala na manažerku jablonecké prodejny. Ve svém týmu máš dneska 5 lidí. Jak vnímáš svůj kariérní postup?

Když jsem do O2 nastupovala, moje hlavní prodejna byla v Liberci. V té době byla jednou z největších v našem regionu.  Do týmu si mě tenkrát vybrala moje stávající šéfka. Lidsky jsme si sedly a kariérně postupujeme vlastně spolu.  Já jsem se asi po roce posunula na zástupkyni vedoucího prodejny a po dalším roce a půl jsem se stala manažerkou prodejny. Moje tehdejší vedoucí dneska šéfuje celému regionu.

Na střední i vysoké škole jsi studovala cestovní ruch, který má k telekomunikacím poměrně daleko. Nelákalo tě někdy vyzkoušet si práci v hotelnictví nebo gastru?

Vůbec ne! Myslím si, že práce tady je hodně zajímavá a rozmanitá a musím říct, že za těch 11 let mě hodně posunula nejen jako pracovně, ale i osobně. A není to vlastně jenom o práci, ale je to hodně i o lidech. Vždycky jsem měla obrovské štěstí jak na dobré kolegy, tak i na své nadřízené. Hodně mě baví i běžná komunikace se zákazníkem. To když třeba přijde naštvaný a nakonec ti poděkuje, odchází spokojený a usmívá se. To je vždycky super! Mně se třeba i líbí, že firma vysloveně nestojí. Pořád se vyvíjí, někam se posouvá a přináší nové věci. A teď nemyslím jenom produkty, které nabízíme zákazníkům, ale i to, jak se stará o nás – zaměstnance.

Můžeš být konkrétní?

Pořád mám v paměti, jak skvěle jsme jako firma zvládli covid. Spousta lidí na tohle období už ráda zapomněla, ale já na to vzpomínám jako na něco neuvěřitelného. Neskutečně rychle jsme se dokázali transformovat. Ostatní prostě neměli práci, měli zavřené prodejny nebo jeli v hodně omezeném provozu, ale pro nás se vždycky hledala cesta, abychom se měli dobře. Během dvou týdnů nás z prodejen vyškolili, abychom mohli prodávat produkty po telefonu jako kolegové ze zákaznických center. Díky tomu jsme si i v takhle složitých časech vydělali peníze a zvládli zabezpečit rodinu.

Ale není to jenom o té práci. Vždycky když mě něco trápí, vím, že můžu klidně zavolat kolegům, a ti mi s čímkoli pomůžou. Moje nadřízená se o nás stará, jako bychom byli její vlastní děti, a já se snažím přenášet stejný přístup na lidi z mého týmu. Přeci jen spolu trávíme třetinu svého času a pro práci potřebujeme příjemné prostředí i skvělou náladu mezi kolegy. To je podle mě to nejdůležitější.


Co tě na práci v O2 baví nejvíc?

Líbí se mi, jak furt musíme být ve střehu a učit se novým věcem. Přiznám se, že začátky tu pro mě byly strašně těžké. Já jsem hodně velký poctivec a cokoliv se mi nedaří, tak si beru osobně. Bojím se, že prostě zklamu. Když k nám teď nastoupí nováček a já ho zaškoluju, vždycky mu vyprávím svůj příběh. Často to dělá i moje nadřízená. Když vidí, že se někomu chce plakat, tak prostě řekne: „Jó, to naše Káťa, ta na začátku taky plakala. A podívejte se, kde je teď.“ Všechno se zvládne, jen se člověk nesmí vzdát. A my jsme tady a pomůžeme. Jednoduše tu jsme jeden pro druhého.

Dokážeš si představit, že bys šla pracovat někam jinam?

Popravdě? Moc ne! Já jsem hodně loajální člověk. Mám ráda stabilitu a to mi tady vyhovuje. Já jednoduše věřím naší firmě, značce a lidem tady. Vím, že když budu potřebovat, tak se o mě postarají. Není to jen o benefitech. Je sice super, že máme každé tři roky nárok na nový telefon, firemní tarif, 18 tisíc benefit bodů nebo že nám výplata chodí pravidelně každý měsíc stejně. Ale pořád to jsou lidi, kteří tu vytváří dobrou, rodinnou atmosféru a kvůli kterým každé ráno do práce vstávám ráda.

Je něco, co tě poslední dobou v práci hodně potěšilo?

Musím říct, že když jsem nastoupila před 11 lety, prošly mi rukama denně velké stohy papírů. V tomhle se zase firma skvěle posouvá. Dříve jsme museli tisknout všechny smlouvy ve třech vyhotoveních, řešit archivace. Dneska jednoduše vše podepíšeš digitálně nebo přes bankovní identitu. To samé platí i pro různé personální dokumenty. Když ti do týmu nastupuje nový kolega, nemusíš tisknout pracovní smlouvu, podepisovat ji, pak ji posílat fyzicky kolegům z HR. Jednoduše to naklikáš v počítači. To je taková obrovská úleva…

Máš nějaký oblíbený produkt, který nabízíš zákazníkům nejradši?

Nejoblíbenější je pro mě určitě O2 TV. Už jenom proto, že ji mám sama roky doma, používám ji denně a díky tomu dokážu zákazníkům poradit různé vychytávky, dobře na konkrétních příkladech vysvětlit benefity. Ráda mám i O2 Smart Box. Baví mě, když se povede se zákazníkem najít společnou řeč. Třeba nedávno jsme si s jedním pánem notovali, jak je super mít na modemu hodiny a svátek. Člověk jde ráno do práce, vidí, kdo dneska slaví a rovnou může poslat SMSku s přáním.

Kdyby ses dneska vrátila o 11 let zpátky, čekaly tě státnice a znovu se rozhodovala, co dál, zvolila bys znovu O2?

Musím říct, že jo. Jednoznačně. Mně tady práce strašně posunula. Vyzrála jsem jako člověk, získala sebevědomí, naučila se vystupovat. Spousta toho, co jsem se tady naučila, se mi hodí i v soukromém životě. Neměnila bych!

Najděte si pozici podle svých představ
a pojďte do toho s námi!

Kateřina Mikšovská | Specialistka komunikace

Nejen v životě, ale i v práci mě provází skautské heslo „Buď připraven“. Na pomoc druhým, na nečekané události i na krizovou komunikaci, která může v našem oboru nastat prakticky kdykoli.