Každé druhé úterý u nás v O2 kolegové z technických týmů přibližují ostatním zaměstnancům témata, na kterých pracují. Nedávno proběhly třeba prezentace o šíření mobilního signálu do vlaků, novinkách ze světového mobilního kongresu v Barceloně, sdílení mobilních sítí nebo fungování datových center. Přednášky je možné navštívit osobně, pustit si je online nebo ze záznamu na interním webu.
„Chtěli jsme, aby všichni zaměstnanci měli možnost se seznámit s technologiemi, které jsou pro O2 podstatou. Původně jsme plánovali interní technologické veletrhy, ale koronavirová pandemie změnila dvakrát za sebou naše plány. Nakonec jsme se rozhodli, že se tématům budeme věnovat jednotlivě, a tak vznikly Technologické úterky. Tento formát se nám osvědčil a teď běží už třetí ročník,“ popisuje náš technologický ředitel Jan Hruška.
Všichni zaměstnanci mohou v anketě na intranetu dávat tipy na témata, která je zajímají, a podle toho se pak přednášky plánují. V následujícím měsíci se dozvíme víc třeba o digitální televizi nebo o roamingu.
Cílem Technologických úterků je témata víc do detailu zprostředkovat i kolegům, kteří s nimi při své práci nepřijdou přímo do kontaktu. Přednášky kromě kolegů z jiných oddělení často navštěvují i sami technici – odborníci z IT sledují novinky u síťařů a naopak. Možnost pustit si přednášky ze záznamu pak dává šanci také nováčkům ve firmě, aby se rychle dozvěděli detaily o klíčových technologiích.
„Velká výzva je složitá technologická
témata vysvětlovat kolegům, kteří na ně nejsou experti. To bývá těžší než o tom
mluvit třeba na týmové poradě. Zároveň se jako technici učíme pracovat
s mediálními formáty. Skvěle funguje spolupráce s kolegy
z našeho tréninkového centra. Společně s nimi vylepšujeme technologii
přenosu – začínali jsme prezenčně, pak online přes Teamsy. Nyní už děláme
záznam na dvě kamery, pracujeme se střihem mezi prezentujícím a jeho slidy. Letos
jsme zkoušeli i nový formát – studio, kam přijde dvacet hostů naživo s online
otázkami od sledujících,“ dodává Jan Hruška.