Zapojujeme i naše zaměstnance a zákazníky
Je pro nás důležité, v jakém stavu po nás další generace převezmou životní prostředí. Jde o dlouhodobý proces složený ze zásadních kroků: nejsou to jen moderní úspornější technologická řešení, ale i důležité „drobnosti“ – například třídění odpadu či uvědomělé nakládání s obaly. Něco víc si na toto téma můžete přečíst v v našich nefinančních zprávách.- V roce 2018 se nám podařilo vytřídit přes
117 tun odpadu,
v roce 2020 to bylo již 154,8 tun - to je
víc než třetina z veškerého námi
vyprodukovaného smetí.
- Od roku 2018 v celé firmě recyklujeme nápojové kapsle.
- Podporujeme ekologickou likvidaci elektrozařízení. V O2 Prodejnách jsme od zákazníků i zaměstnanců vybrali od roku 2017 do roku 2020 již přes 238 tun nepotřebných elektrozařízení a baterií.
Myslíme i na osvětu
- Zaměstnanci ocenili dvoutýdenní interní kampaň Odpad a jeho dopad. Její
součástí byla sbírka použitých věcí, které dostanou šanci na druhý život. Kromě toho jsme na toto téma pro zaměstnance připravili několik workshopů v rámci tzv. Zero Waste o stylu života či světelném
znečištění.
- Zaujala
i kampaň Dejte odpadkům druhou šanci: Ukázky recyklačních
koloběhů rozprostřených v centrále firmy a workshopy o kompostování byly
součástí.
- Tématem, které zaujalo, bylo například NEplýtvání potravinami. Zaměstnanci v Praze, Ústí nad Labem, Pardubicích a Ostravě se v rámci workshopů a intranetových edukativních článků seznámili s tím, jak správně nakupovat a skladovat potraviny, jaký je rozdíl mezi datem spotřeby a minimální trvanlivostí a že mnoho zbytků potravin je možné ještě využít do dalších pokrmů.
- Naši zákazníci se mohou zapojit i jinak. V O2 Prodejnách a v e-shopu najdou v portfoliu výrobků a příslušenství odpovědný a udržitelný obal na mobil. Z recyklované textilie ho ušili zaměstnanci chráněné dílny ve spolupráci s projektem Forewear.
- Pravidelné sbírky vysloužilého elektrozařízení, nepotřebného oblečení, bot a doplňků se staly již tradicí a zaměstnanci se ve všech regionech aktivně zapojují. K ekologickému firemnímu přístupu patří i interní intranetový e-bazárek.
- Pustili jsme se do motivace bojovat proti jednorázovým plastovým kelímkům, které se na první pohled tváří jako „papírové“, ale nejdou zrecyklovat. V naší O2 kavárně i v restauracích v regionech si můžou zaměstnanci dát kávu do vlastního hrnečku.
- Za samozřejmost považujeme i rozumnou digitalizaci všech dokumentů. Netiskneme zbytečně každý formulář, tabulku či letáček. Podporujeme datové schránky a klasické smlouvy nebo faktury mají naši zákazníci k dispozici v digitální formě v portálu Moje O2.