O2 Žije Příběhy

Linda Pírková: Digitalizovat HR neznamená jen zbavovat se papíru

Lucie Svobodová
aktualizováno 19. 04. 2023
Sdílet článek

Na internetu i na billboardech se letos můžete setkat s naší náborovou kampaní „Chceš víc?“. Jejími tvářemi nejsou lidé z fotobanky, ale naši skuteční zaměstnanci. Jednou z nich je i Linda, která má na starost personálně mzdovou agendu O2.

Lindo, proč ses před 6 lety, když jsi hledala nové zaměstnání, rozhodla zrovna pro O2?

Pracovní nabídka, kterou jsem před šesti lety od O2 dostala, korespondovala s mými tehdejšími potřebami. Zároveň jsem věřila, že mám se svými zkušenostmi O2 co nabídnout. Velkou váhu při mém rozhodování měl první dojem, který jsem získala na pohovoru. Byl pozitivní – líbilo se mi, jak se tady k sobě lidé chovají, dobře na mě zapůsobilo firemní prostředí, zkrátka cítila jsem se tu dobře. Jo a taky mám moc ráda modrou barvu.

Po necelých dvou letech v O2 ses ze specialistky stala manažerkou. Jak velký vedeš tým? Co tě na manažerské práci baví a co je naopak nejtěžší?

Aktuálně je nás v týmu 12. Na začátku pro mě byla velká výzva změna hierarchie v týmu, kdy jsem z pozice specialisty přecházela do vedoucí role. Dělá mi radost, když vidím, že tým funguje jako celek a dokáže spolupracovat.

Linda HR O2 rozhovor benefit

Co přesně máš v O2 na starost?

Věnujeme se primárně dvěma základním agendám. První z nich je personální administrativa – řešíme pracovní smlouvy a všechny pracovněprávní dokumenty, které putují mezi O2 a zaměstnanci. Druhou naší velkou agendou je zpracování mezd – staráme se o to, aby zaměstnanci měli správně spočítané mzdy, abychom měli správně odvedené pojistné a daně. Máme vlastně na starost celý životní cyklus zaměstnance v rámci O2.

Kolik práce se skrývá za tím, že všichni kolegové mají 7. den v měsíci mzdu na účtu?

Hromada. Kromě dodržení termínu je prioritou mít mzdy správně spočítané. Obojí vyžaduje vysokou míru pečlivosti při zpracování podkladů ode všech, kteří se na procesu podílejí. Pracujeme s velmi citlivými daty, která podléhají zvýšené ochraně. Také je nutné včas a správně reagovat na časté změny v legislativě. Za každou položkou na výplatní pásce je ukryta práce kolegů z různých oddělení napříč O2, kteří vzájemně dobře spolupracují. Vše musí jet jak po drátkách. Důležitá je i práce samotných zaměstnanců a jejich nadřízených, kteří do procesu zpracování mezd vstupují také – třeba tím, že včas vyplní docházku.

Řešili jste někdy situaci, kvůli které dostali zaměstnanci mzdu se zpožděním?

Ne. Přes stanovený výplatní termín nejede vlak. Pokud vychází výplatní termín na svátek, jako se to stalo třeba teď o Velikonocích, posíláme peníze ještě před výplatním termínem.

Ušetřilo nebo naopak přidělalo vám práci, že místo stravenek zaměstnanci dostávají příspěvek 100 korun přímo do mzdy?

V obou případech musíme všechno správně spočítat a zajistit včasné odeslání zaměstnancům, pracnost je podobná. Co už řešit nemusíme, je třeba agenda s vydáváním ztracených nebo zničených stravenkových karet.

Na tvém Linkedin profilu se dočteme, že digitalizuješ personální agendu v O2. Co si pod tím můžete představit?

Digitalizace personální agendy pro nás znamená hlavně zjednodušení a optimalizaci procesů, které jsou v papírové podobě složité a nákladné. Využíváme potenciálu moderních technologií, kterými O2 disponuje.  

Co v této oblasti považuješ za úspěch?

Za poslední roky se nám povedlo zdigitalizovat např. evidenční listy důchodového pojištění nebo potvrzení o příjmech. Za největší úspěch považuji digitalizaci komplikované agendy daňových prohlášení. V minulosti všichni vyplňovali velké růžové formuláře, nosili spoustu papírů, stáli fronty u personalistek. Od roku 2019 máme místo papírů Daňovku – intuitivní aplikaci, která je dostupná 24/7, není potřeba tisknout ani jeden papír. Moc jsme ji ocenili v době koronavirové epidemie, kdy by zpracování papírových formulářů, které nám zaměstnanci nosili dřív osobně, bylo těžko představitelné. Obecně za úspěch považuji vše, co zautomatizuje rutinní činnosti a optimalizuje naše procesy.

Prozradíš nám, co dalšího máte v oblasti digitalizace HR v plánu?

Jdeme pořád dál, aktuálně se připravujeme na převratnou změnu po desetiletích papírování – chceme převést do digitální podoby celý administrativní proces nástupu nováčků včetně samotného podepisování pracovních smluv. V tomto projektu samozřejmě myslíme i na stávající zaměstnance. 

Jsi jednou z tváří kampaně "Chci víc". Co jste říkala na to, když vás kolegové oslovili?

Byla jsem překvapená. Na kampani se mi líbí, že v ní jsou naši skuteční zaměstnanci a že ukazuje možnosti, které v O2 máme. Přijde mi dobré být součástí iniciativy, která podporuje nábor nových kolegů.


Najděte si pozici podle svých představ
a pojďte do toho s námi!

Lucie Svobodová | Specialista komunikace

„V našem oboru musí člověk doufat v to nejlepší a být připravený na to nejhorší.“