Na internetu i na billboardech se letos můžete setkat s naší náborovou kampaní „Chceš víc?“. Jejími tvářemi nejsou lidé z fotobanky, ale naši skuteční zaměstnanci. My jsme si s nimi o jejich práci povídali. Martin do O2 přišel jako student ČVUT a kromě tématu pro diplomovou práci u nás našel i první zaměstnání po škole.
Martine, jak jsi získal práci v O2?
Do O2 jsem se dostal už během studia. Před tím jsem měl brigádu, na které jsem opravoval modemy. S telco světem jsem jinak žádnou zkušenost neměl a chtěl jsem ji získat. Narazil jsem na nabídku do týmu fixního hlasu, kam jsem nastoupil v rámci Internship programu. Jeho výhoda byla, že i jako brigádník jsem měl nárok na benefity – třeba na zaměstnaneckou SIM kartu s neomezeným tarifem nebo na 18 tisíc v benefit bodech.
Jak se ze studentské brigády stalo zaměstnání na plný úvazek?
Přes svoji šéfovou jsem si ještě během stáže našel i téma
diplomky. Byla o změně platformy u jedné služby, která v té
době probíhala. Díky tomu jsem se dostal do bližšího kontaktu s týmem, který se
stará o hlasové služby a o cloudy. A právě v něm jsem zůstal po škole na plný
úvazek. Chtěl jsem určitě zůstat v telco světě a byl jsem rád, že nemusím
měnit prostředí. Líbila se mi jistota práce po škole a stabilní zázemí, které
mi O2 dalo.
Co přesně váš tým v O2 dělá?
Staráme se o network cloudy, tedy o virtualizační platformy. Na nich pak běží síťové funkce pro mobilní i hlasové zákaznické systémy. My se staráme o ten „podvozek“ – servery a platformu.
Co bylo na začátcích nejtěžší?
Nastoupil jsem do něčeho, co jsem ze školy vůbec neznal. Za celou dobu jsme o tom měli jednu přednášku. Začátky byly krušné, ale na druhou stranu to pro mě bylo o to lákavější – mohl jsem se spoustu věcí naučit. K nám do týmu nakonec přišel ještě jeden můj spolužák a o to to bylo zábavnější.
Co vám v začátcích nejvíc pomohlo?
Pomohl nám zkušenější kolega a určitě i několik odborných školení, která nám O2 zaplatilo. V neposlední řadě to taky byla možnost si všechno zkoušet – měli jsme k dispozici testovací prostředí. Když si to člověk vyzkouší ručně, je to vždycky lepší než nějaká teorie. Studoval jsem telekomunikace a díky O2 jsem se dostal od teorie k praxi.
Změnil jsi za 4 roky, co ve firmě jsi, pohled na O2?
Člověk si zvenčí neuvědomuje, jak je O2 velká firma,
kolik tady pracuje dobrých kolegů, týmů a kolik expertů dělá každý den na tom,
aby všechny služby fungovaly. Lidé bohužel mají spíš tendenci vidět chyby, ale
ty dobrý věci, co se dějou uvnitř, už nevidí. Já to měl podobně, ale teď už to
vnímám jinak.
Cos říkal na to, když tě kolegové oslovili s nabídkou být tváří kampaně „Chceš víc?“
Já nemám rád focení, takže když za mnou poprvé přišel šéf, že ho oslovili z marketingu, první moje myšlenka byla to odmítnout. Ale ta vidina něčeho nového, možnost být třeba na billboardech, byla docela lákavá. Řekl jsem si, že ta šance se už nemusí opakovat. Nakonec jsem do toho po diskusi s rodinou a kamarády šel a zpětně určitě nelituji. Byla to skvělá zkušenost a příležitost vidět jiný, marketingový svět.
Co bys vzkázal lidem, kteří zvažují, jestli reagovat na nějakou volnou pozici v O2?
Ať se nebojí to zkusit. Já jsem se taky bál neznámého prostředí, práce ve velké firmě, hrozeb korporátu. Ale pak jsem zjistil, že obavy byly zbytečné. Člověk se jen musí zorientovat, poznat lidi a pak je to úplně v pohodě.