Rozhovory
O2 Žije Příběhy

Karolína Hejdánková: Matka? Ta bude pořád doma. S takovou nálepkou jsem se v O2 nesetkala

Lucie Svobodová
aktualizováno 02. 04. 2024
Sdílet článek

V O2 pracuje 4 000 kolegů a kolegyň. Máme rozmanité názory, zájmy, zkušenosti i nápady. Díky tomu mohou v týmech napříč celou firmou vznikat kreativnější a univerzálnější nápady. V tisících interakcích, které u nás denně probíhají, se ale můžeme setkat s nevědomými předsudky. Neděláme je záměrně, přesto mohou někoho zasáhnout. Proto jsme spustili iniciativu Na nálepky u nás nehrajeme. Jejími tvářemi se stali naši zaměstnanci. Jednou z nich je i Karolína Hejdánková. Jak zvládá skloubit péči o malého syna a práci na plný úvazek? A co jí na práci v O2 Media nejvíc baví?

Karolíno, jak dlouho pracuješ v O2?

V O2 jsem téměř 14 let. Začínala jsem na Back Office, kde jsme s kolegyněmi zpracovávaly e-mailové požadavky od firemních zákazníků a předávaly je dál k vyřešení. Po dvou letech jsem dostala nabídku se v rámci tohoto týmu posunout na novou pozici, na které jsem měla na starost tehdy nový interní systém. Spolupracovala jsem s kolegy napříč firmou, s řadou z nich jsem se skamarádila a jsme v kontaktu do teď. Na mateřskou dovolenou jsem odcházela před pěti lety z týmu Pricing Panel, který schvaluje nabídky pro firemní zákazníky.

Jak ses ocitla v týmu O2 Media?

Po návratu z mateřské mě lákalo zkusit něco nového. Tým O2 Media jsem měla v hledáčku už dříve, přišlo mi to jako hodně zajímavá oblast. Dokonce jsem tam dostala nabídku už před odchodem na mateřskou, ale tehdy jsem ji právě s ohledem na plánování rodiny odmítla. Při návratu jsem měla štěstí, že měli zrovna volnou pozici, a tak už jsem rok a půl součástí tohoto týmu.

Jak vypadá tvůj pracovní den?

Pracuji jako Key Account manažerka. Na této pozici jsme v týmu čtyři a každý z nás se stará o klienty ze své oblasti. Já mám na starost energo hráče, retail, všechna nákupní centra v rámci České republiky a e-commerce. Některé klienty mám už dlouhodobě, do některých segmentů se snažím teprve dostat. Takže moje náplň práce je se o tyto klienty starat a zároveň přinášet nové.

Dá se říct, jak vypadá kampaň, kterou si u O2 Media zákazníci objednávají?

Děláme cílené reklamní kampaně a O2 Geodata analýzy. V rámci cílených kampaní můžeme oslovit až 1,8 milionu našich zákazníků několika formáty jako je SMS, MMS, e-maily, lokalizačními SMS a nabízíme dokonce i služby call centra. Tyto formáty dokážeme zacílit podle toho, koho náš klient chce oslovit – muže, ženy v určitém věku, z definovaných lokalit a dle jejich zájmů. To jde ruku v ruce s našimi O2 Geodaty, díky kterým klientům, v mém případě obchodním centrům, dokážeme říct, jací jsou jejich návštěvníci, kolik jich je, jak často se vrací, a jejich profil – zda jsou to muži, ženy, v jakém jsou věku, odkud přijeli, jak často je navštěvují, v jakých časech a podobně.  Samozřejmě jsou veškerá tato data anonymizovaná.


Jak se ti to daří skloubit péči o malé dítě s prací na plný úvazek?

Je to náročné, protože bych ráda byla stoprocentní mámou a chci být stoprocentní i v práci. Nejnáročnější je to v momentě, kdy je třeba syn nemocný, zkrátka když musíme zbourat náš zajetý stereotyp.

Na své pozici mám daný měsíční plán, který musím splnit. Je to náročné, ale dává mi to určitou časovou flexibilitu. Díky tomu se mi daří skloubit práci s rodinou. Bylo by pro mě mnohem obtížnější být každý den osm hodin na místě v kanceláři, tyto maminky obdivuji. Já vím, že to, co potřebuji, mohu dohnat večer nebo o víkendu, protože důležitý je výsledek – to je alfa a omega.

Stala ses jednou z tváří kampaně k nevědomým předsudkům. Setkala ses s tím někdy – třeba při návratu po mateřské, kdy jsi navíc přecházela do nového týmu?

Mám hrozně fajn kolegy i nadřízeného, který mě podporuje, takže jsem takový předsudek nezaznamenala. Mám samozřejmě trochu jiný režim, než mají třeba bezdětní kolegové, kteří zůstávají v práci do večera, to já si nemůžu dovolit, nejpozději ve čtyři musím vyjíždět z práce kvůli školce. Ale nesetkala jsem se s žádnými negativními reakcemi, kolegové jsou empatičtí a vždycky to pochopí.

Máš nějaké konkrétní typy, jak nastavit spolupráci, aby fungovala dobře?

Já se hodně řídím kalendářem, takže ta pozdější odpoledne v něm mám vyblokovaná. Zároveň většina mých klientů má podobný režim, protože jsou rodiči. Děti obecně jsou i dobré téma na přátelské zahájení schůzky s klienty – postěžujeme si, že už jsou tři týdny doma nemocné, chvíli se o tom pobavíme a myslím, že díky tomu jsme k sobě pak otevřenější a přátelštější i při řešení byznysu.

Co tě na této práci nejvíc baví?

Jsou to právě setkávání s klienty. Baví mě ten wow efekt, když jim představuji, co dokážeme. Opravdu se mi líbí to, co prodávám. Mám skvělé klienty, se kterými mám hodně otevřený a leckdy skoro až přátelský vztah. To je pro mě na prvním místě, a hlavně díky tomu mě ta práce opravdu baví.

Najděte si pozici podle svých představ
a pojďte do toho s námi!

Lucie Svobodová | Specialista komunikace

„V našem oboru musí člověk doufat v to nejlepší a být připravený na to nejhorší.“