U nás v O2 chápeme, že každý z nás má různé priority a sny, kterým se chce věnovat. Ať už jde o rodinu, osobní růst, cestování, nebo dokonce vlastní podnikání. Věříme, že díky zkráceným úvazkům se naši kolegové a kolegyně svých snů vzdávat nemusí. Příkladem je i Dominika Pošvicová, která na rodičovské dovolené začala pracovat na srdcovém projektu mimo O2 a když nadešel čas jejího návratu, našli jsme cestu, jak skloubit vše, co má ráda.
Domi, letos pracuješ v O2 přesně 20 let, jen sis v průběhu let odskočila na mateřskou. Jak tvá cesta vypadala?
V roce 2004 jsem nastupovala ještě tehdy do Eurotelu a dělala jsem merchandising a lokální proma značkových prodejen. Potom jsem pořádala eventy pro mladé na podporu tarifu O2 Pohoda, v zimě jsme organizovali snowboardové tour se známými osobnostmi, v létě jsme byli součástí hudebních festivalů, například tehdy ještě našeho vlastního O2 Sázava festu. Být každý víkend na horách nebo zkrátka v terénu bylo náročné, ale byla to zábava a pořád jsem se učila nové věci. Stejně tak tomu bylo i v oddělení geomarketingu, které teď už neexistuje. Jedním z našich úkolů bylo zvýšit podíl na trhu na Moravě. Úkol jsme splnili nad očekávání a já se šla učit nové věci do retencí, odkud jsem pak odcházela na mateřskou.
Nyní pracuješ v B2B marketingu a úspěšně šíříte osvětu o kyberbezpečnosti. Jak to, že ses po rodičovské nevrátila do retencí?
V době, kdy jsem šla na mateřskou, byly retence součástí marketingu. Výzvou bylo sjednocování nabídek a produktů a s tím spojené proškolování operátorů zákaznických center a vymýšlení i vývoj pomůcek, které jim v kontaktu se zákazníky pomáhaly a usnadňovaly práci. Už se zkrátka neprodávali jen mobilní volání nebo pevné linky, ale i mobilní a pevný internet a jejich balíčky. V průběhu mojí rodičovské se tohle povedlo a náplň práce na retencích se změnila na čistě analytickou. Společně s Lukášem Vavrlou, který je v roce 2017 vedl, jsme došli k závěru, že díky této změně to není pro mě. Zároveň jsem začala v průběhu rodičovské pracovat na svém srdcovém projektu, kterého jsem se nechtěla vzdát. Proto jsem se rozhodla nastoupit jen na zkrácený úvazek.
Jak to probíhalo dál?
Lucka Ptáková z HR tenkrát v roce 2018 prohlásila, že takové lidi jako jsem já ve firmě prostě chceme. Upřímně mě to potěšilo a dodalo trpělivost chvíli vydržet, jestli se v O2 najde místo, kde by vše zaklaplo. Kde je vůle, tam je cesta a ono to opravdu vyšlo. Shodou okolností v té době nastoupila do týmu B2B marketingové komunikace jako manažerka Jana Gerle, která někoho na zkrácený úvazek hledala. Lucka nás tedy propojila a vše do sebe hezky zapadlo.
Prozradíš nám více o svém srdcovém projektu?
Dělám produkci pro Amos Vision – věnujeme se prevenci, osvětě, vědě a vzdělávání a tvoříme edukativní a osvětový obsah pro děti o šikaně, kyberšikaně, bezpečnosti i kyberbezpečnosti a duševním zdraví. Na jeho tvorbě spolupracujeme s odbornými organizacemi jako je SZÚ, BESIP, NÚKIB, Linka bezpečí, Centrum Anabell, Dětské krizové centrum, ČOSIV, Záchranný kruh a mnoho dalších. Cílem je dětem zprostředkovat informace tak, aby jim snadno porozuměly a hlavně věděly, že na problémy nejsou samy a kam se mohou obrátit. Proto jim představujeme i aplikace jako je např. Nenech to být (tam mohou anonymně nahlásit případy šikany) nebo Nepanikař (kde najdou návod, jak zvládat stresové situace) a další. Těžko by se mi té práce vzdávalo a vždycky říkám, že kdyby měl náš obsah pomoct jen jednomu dítěti, tak to má smysl.
Téma kyberbezpečnosti se ti prolíná napříč oběma pracemi, jak se ti ale daří dvě práce skloubit?
V Amosovi je práce cyklická, mohu si ji naplánovat a přesně vím, kdy zabere více času a kdy bude klid. V kombinaci se zkráceným úvazkem v O2 se to dá s přehledem zvládnout. Umím si ale představit, že může být těžké udržet zkrácený úvazek a nepracovat více. Je důležité si umět nastavovat hranice a nebát se říct ne, tohle už nezvládnu nebo dobře, udělám to, ale bude to trvat déle. Pokud to člověk neudělá, brzy zjistí, že nestíhá na všech frontách a je z toho vyčerpaný. A platí to jak v pracovním, tak v osobním životě.
Máš pro nás nějaký tip, jak si zajišťujete, že vám v týmu zkrácený úvazek funguje?
V týmu nás pracuje na zkrácený úvazek více a funguje nám mít týmové meetingy i společně s agenturou. Je to časově efektivní, zadáváme agentuře úkoly a zároveň víme, na čem kdo pracuje. Navíc se nám týmové aktivity propojují – to, co sdílíme na sociálních sítích nebo na webu O2 CyberNews, připravuji v upravené podobě i pro newslettery. Díky tomu není možné nevědět, co se děje.
Domi, na závěr, co tě na práci v O2 fakt baví?
Baví mě jako celek, a i tady vnímám svou práci jako smysluplnou. Máme zajímavé a vzhledem k tomu, že hackeři jsou stále o krok před námi, tak i téměř nevyčerpatelné téma, jehož popularizace zlepšuje život firmám i lidem. Zároveň tu mám přístup k technologiím a nástrojům, díky kterým se rozvíjím a učím nové věci. A v neposlední řadě je to fantastický tým, ve kterém se nám skvěle pracuje.