Místo do kanceláře chodí na koncerty, běžecké závody nebo navštěvují města napříč republikou. Říkáte si, kdo takovou práci v O2 může mít? Jsou to naši O2 Guru ambasadoři. Ty během celého roku můžete potkat na řadě kulturních, sportovních a společenských akcí, na kterých zpříjemňují chvíle jejich návštěvníkům. Za přípravou i samotnou účastí se skrývá spousta práce. Co všechno je potřeba zařídit, kolik to zaměstná lidí a jak to probíhá přímo na místě? O tom jsme si povídali s kolegy, kteří mají v O2 na starost eventy.
Během letošního roku jste se s našimi O2 Guru mohli setkat třeba na běžeckých závodech Run Tour, v řadě lyžařských areálů v rámci série Ski Roadshow, na koncertě kapely Rybičky48 v Kutné Hoře nebo na festivalu Rock for People. Objíždějí také města napříč republikou, kde zákazníkům představují naše technologie a služby. Během prázdnin je už šestým rokem každý víkend čeká festivalová tour HRADY CZ po osmi českých a moravských hradech nebo Štěrkovna Open Music v Hlučíně.
Spolupráce vždy začíná nastavením podmínek s organizátory akce a vzájemným sladěním představ, jak bude naše účast na místě vypadat. Ladí se smlouva, branding i interní a externí komunikace před akcí, na ní i po jejím skončení. „U roadshow po městech musíme řešit také zábor a povolení od místních úřadů. To bylo nejnáročnější v době koronavirové epidemie, kdy nikdo nevěděl, jaká situace bude za měsíc. Poptávali jsme pro jistotu několik termínů a pak čekali, jak to dopadne,“ vzpomíná O2 Guru ambasador Jirka Řezáč.
Příprava proto často zabere několik měsíců a někdy zaměstná i desítky kolegů napříč firmou – u větších akcí se na přípravách kromě realizačního týmu podílí také právníci, daňaři, kolegové z nákupu nebo kreativní agentura.
„Ke každé spolupráci přistupujeme jinak, akce se nedají plánovat podle jedné univerzální šablony. Celou přípravu a realizaci řešíme interně v rámci firmy – není to tak, že bychom přípravu zadávali na klíč externím eventovým agenturám, kterým bychom jen přeposílali e-maily od organizátorů. To mě na této práci baví – aktivně se na přípravě podílím a mám možnost přicházet s nápady, které se realizují,“ říká Andrea Závišková, která má v O2 na starost Brand.
„Naše spolupráce nespočívá jen v samotné účasti na akci. Kromě unikátní smlouvy s každým organizátorem už několik týdnů před ní většinou nabízíme zvýhodněné vstupné – jak našim zákazníkům ve věrnostním programu O2 Radosti, tak našim zaměstnancům, kterým akce promujeme na intranetu a většinou to spojujeme i se soutěžemi o vstupenky,“ popisuje Renata Čiháková z oddělení sponzoringu.
Aktivity přímo na místě se snažíme propojovat se zaměřením O2 a vždy je přizpůsobujeme termínu a typu akce. Třeba pro návštěvníky festivalu HRADY CZ v O2 zóně chystáme možnost dobít si mobil z powerbanky, odpočinout si v lehátku s výhledem na pódium nebo pořídit si zvýhodněné příslušenství. Letos se hodně zaměříme na promování naší novinky Data naplno, díky které si naši zákazníci mohou užívat data, hudbu a zábavu kdykoli až pětkrát za měsíc. Kromě toho návštěvníkům plánujeme zprostředkovat i další zážitky – připravujeme pro ně třeba osobní setkání s Benem Cristovao.
Na festivalu Štěrkovna Open Music v Hlučíně, který je zaměřený na udržitelnost, se zase zaměříme na recyklaci starých zařízení, která budeme návštěvníkům měnit za slevové vouchery na nový mobil. Na řadě velkých akcí pak i posilujeme signál pomocí mobilního vysílače, aby naši zákazníci mohli bez problémů sdílet své zážitky třeba na sociálních sítích.
Každou akci po jejím skončení vyhodnocujeme nejen z pohledu počtu návštěvníků. Řešíme, co fungovalo dobře a čeho se naopak příště vyvarovat. Jsou ale i věci, které neovlivníme, jako třeba počasí. „Loni byla poměrně náročná sezona z pohledu počasí. Nejnáročnější je vždycky silný vítr. To je mnohem horší než déšť nebo sluníčko, které nám naopak do stanu často přivede návštěvníky, kteří hledají stín. Nejhorší to loni bylo v Rožmberku, kam se naprosto nečekaně přihnala šílená bouřka. Organizátoři nás ani nestihli obejít s varováním, jak to běžně dělají. Nakonec jsme měli docela štěstí, odnesl to jeden stan. Na Bouzově nás zase po dešti překvapilo bahno, parkoviště je ve stráni, takže auta v neděli odtahovaly traktory,“ vypráví Jirka Řezáč.
„Přípravy i celé dny strávené v terénu jsou vždycky poměrně náročné. Kromě radosti z toho, že naši O2 zónu lidé rádi navštěvují, je pro nás odměnou i možnost zažít koncert oblíbené kapely, vstup do backstage nebo setkání s účinkujícími,“ shrnuje Andrea Závišková.